Chrupiące bułeczki śniadaniowe

      Nie ma nic lepszego na śniadanie jak gorące, chrupiące bułeczki. Do tego masło, domowa konfitura lub serek i można zaczynać dzień.

Składniki (na 10 sztuk):
  • 550 g mąki pszennej T500
  • 50 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 5 g drożdży instant lub około 12 g drożdży świeżych
  • 390 g wody
  • 15 g soli
  • 1 łyżka miodu (opcjonalnie)
Z powyższych składników wyrabiamy  elastyczne ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia*. 

Wyrośnięte ciasto dzielimy na 10 równych części, formujemy bułeczki dowolnego kształtu i odstawiamy do ponownego napuszenia. 

Pieczemy około 15 min w temp 220 st (piekłam z parą).

*Ja ciasto po wyrobieniu schowałam od razu na noc do lodówki, gdzie bardzo ładnie wyrosło. Rano uformowałam tylko bułki i poczekałem trochę dłużej (20-25 min) żeby się ogrzały i napuszyły.

Ciasto nie zawiera żadnego tłuszczu (masła, oleju) co powoduje, że skórka  jest bardzo chrupiąca (ale nie twarda).

Smacznego !






 

Komentarze