Drożdżówki z serem i rabarbarem

         Sezon na rabarbar jest w pełni, a ja nie mogłam się powstrzymać przed wykorzystaniem go także w mojej kuchni. Tak oto powstały te przepyszne, delikatne drożdżówki. Jeśli dodacie do nich jeszcze biały ser i kruszonkę to zapewniam, że nie będziecie mogli im się oprzeć. 

Składniki na 12 sztuk:
  • 540 g mąki pszennej (dałam T500)
  • 20 g drożdży świeżych lub 8 g drożdży instant 
  • 80 g cukru
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu wanilii
  • 250 g mleka
  • 80 g roztopionego i przestudzonego masła
  • rabarbar- 4-5 łodyg
Z powyższych składników (oprócz rabarbaru) wyrabiamy elastyczne ciasto, na końcu dodając masło. Odstawiamy do wyrośnięcia na półtorej do dwóch godzin. 
Wyrośnięte ciasto dzielimy na 12 równych części, formujemy kulki i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

 Każdą kulkę lekko spłaszczamy i na środku robimy wgłębienie. Najlepiej zrobić to denkiem od szklanki. W każde wgłębienie nakładamy po czubatej łyżeczce twarożku. Na wierzchu układamy po kilka kawałków rabarbaru i posypujemy kruszonką. 
Ciasto wokół nadzienia smarujemy żółtkiem wymieszanym z odrobiną mleka. Odstawiamy do wyrośnięcia na około 25 minut. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni około 20 minut. Piekłam z termoobiegiem.

Nadzienie serowe:
  • 250 twarogu tłustego lub półtłustego 
  • 2-3 łyżki cukru
  • 2 żółtka
Twaróg utrzeć z cukrem i żółtkami.

Kruszonka:
  • 30 g zimnego masła
  • 30 g cukru
  • 60 g mąki pszennej 
Powyższe składniki umieścić w miseczce i wyrobić między palcami na kruszonkę. 




Komentarze